E-business nieuws
Foto Er zijn veel site's waarop e-business nieuws wordt aangeboden. Meningen worden overal gegeven en spreken elkaar veelal tegen. Voor u hebben wij een aantal site's geselecteerd die u op eenvoudige wijze op de hoogte houden van het laatste nieuws. Het nieuws wordt automatisch vernieuwd, zodat u altijd de meest recente informatie ontvangt.

Wij bieden u hier het laatste nieuws zonder dat dit beinvloedt is door meningen..... dus lees, denk en beoordeel voor uzelf.


Ga naar Webwereld.nl ;

Ga naar Automatiseringsgids.nl ;

Ga naar Emerce.nl ;


Week 21 (2 artikelen)

E-commerce blijft in VS sterk groeien
23 mei 2005 Den Haag, 8.22 uur - Het gebruik dat Amerikaanse consumenten van Internet maken als bestelkanaal blijft groeien. Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van handel.

In het eerste kwartaal van dit jaar werd voor 19,8 miljard dollar gekocht bij detailhandelszaken die hun etalage op Internet hebben. Dat was 24 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2004, en 6,4 procent meer dan in het voorgaande kwartaal. Overigens corrigeert het ministerie de cijfers wel voor seizoensinvloeden en verschillen in aantallen vrije dagen.

Aankopen via Internet zijn nu goed voor 2,2 procent van de totale bestedingen van Amerikanen bij de detailhandel. (Jelle Wijkstra)


Internet steeds belangrijker als advertentiemedium

23 mei 2005 Den Haag, 12.16 uur - Internet vestigt zich steeds meer als serieus advertentiemedium. Na de hype eind jaren negentig kiezen steeds meer bedrijven voor online advertising, blijkt uit het rapport Netto Mediabestedingen van BBC De Media en Reclame Bank over 2004. De zogenoemde 'mediabestedingen' van bedrijven richting de diverse sites nam vorig jaar toe met 67 procent.

Philips besteedde eind 2004 bij de introductie van de nieuwe huisstijl (sense and simplicity) al 10 procent van het mediabudget van 80 miljoen euro aan het adverteren via Internet. Unilever, een van de grootste adverteerders van Nederland, kondigde onlangs aan 12 procent van het budget te gaan gebruiken voor Internet. Dat percentage zou ten koste gaan van de televisie en de geschreven media.

Over alle mediatypen bekeken daalden de netto mediabestedingen met 0,9 procent naar 4,05 miljard euro. Die daling komt voor rekening van de printmedia, maar het herstel van de advertentie-inkomsten van dit mediumtype lijkt ingezet, concluderen de opstellers van het rapport. (anp) (Bron: www.automatiseringgids.nl)


Opbrengst online-reclame groeit met een kwart

4 mei 2005 Den Haag, 7.50 uur - Het bedrag dat dit jaar aan reclame via Internet wordt gespendeerd is 23 procent hoger dan de reclameuitgaven voor Internet in 2004 bedroegen. Dat blijkt uit onderzoek van Forrester Research onder de 'marketeers' van 99 grote adverteerders. In totaal gaat er mondiaal dit jaar 14,7 miljard dollar om aan internetadvertenties.

De groei van de online-uitgaven gaat grotendeels ten koste van de advertentiebudgetten voor gedrukte media en televisie. Bijna 80 procent van de respondenten investeert in aan zoekopdrachten gekoppelde advertenties en 64 procent wil reclame maken op populaire 'blogs'. Ruim de helft van de marketeers wil ook reclame maken via mobiele diensten. (Peter Lievense)








[ terug... ]Omhoog


Maak vrienden

Gastenboek

  • Welkom, uw positieve reakties (;-) zien we graag terug in ons gastenboek, dat via de knop Gasten in de bovenste menubalk is te bereiken. Het Bluefarmer (bier) Team

Laatste nieuws


Powered by counter.bloke.com
Copyright 2002-2017